EğitimSosyal Medya

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Eğitimi

By Aralık 5, 2018 Aralık 16th, 2018

SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL PAZARLAMA EĞİTİMİ

Küçük işletmeler için başlangıçta büyük yatırımlar yapmak çok da kolay değildir. Ancak yatırımlarınızın etkisini arttıracak dijital pazarlama çözümlerine geçmeniz için bir işarettir. İnsanlar artık tüm arama, alışveriş ve alışkanlıklarını dijital ve sosyal medya dünyasına uyduruyor.

Satın alma ya da inceleme kararı her zaman internet aramaları ile ortaya çıkıyor. İnsanların yorumları, ürünler ya da hizmetler hakkındaki açıklamaları, hatta web sitenizdeki ürün görselleri bile tercih edilmenizde büyük etkiye neden oluyor. Bu etkileri kullanabildiğiniz sosyal medya ve dijital pazarlama da düşük bütçeler ile büyük başarılar elde edebilirsiniz.

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamada Geri Dönüşlerinizi Takip Edin

İşletmenizin dijital pazarlama bütçesi ne olursa olsun müşterilerinizi nasıl kazandığınızı belirlemeniz çok önemlidir. Sosyal medyadan gelen müşterilerinizi rahatlıkla ölçümleyebilirsiniz. Mobil siteniz varsa buradan gelen müşterileri de rahatlıkla belirleyebilirsiniz. Ancak çevrimdışı ya da offline pazarlama yöntemleri ile gelen müşterilerinizi rahatlıkla belirleyemezsiniz.

 Dijital pazarlama verilerinizi emin bir şekilde izlemeyi başarırsanız offline geri dönüşleri de rahatlıkla gözlemleme şansınız olabilir. Gözlemlerinizin temel nedeni dijital pazarlamada yatırımlarınızın karşılığında neyi ne kadar zamanda aldığınızı görmenizdir. Eğer bunu yaparsanız hangi alana daha çok ağırlık vermeniz gerektiğini, dijital pazarlama için hangi adımların size daha faydalı olduğunu rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Analizlerle birlikte yaptığınız çalışmalar size bütçenizi etkin bir şekilde kullanma şansı verir.

Sosyal Medya İle İletişimi Etkileşime Çevirin

Birçok şirket varlık göstermek için sosyal medya hesaplarına sahip olur veya bir web sitesi açar. Bu aslında yapabileceğiniz en temel hatalardan birisidir. Sadece sosyal medya hesabınızın olması size tek başına bir katkı sağlamaz. Aktif bir hesabınızın olması şirketiniz için en doğru olandır.

Müşterileriniz sizinle sosyal medya üzerinden iletişime geçmeye çalıştıklarında ve geri dönüş alamadıklarında markanız büyük bir prestij kaybı yaşar. Oluşan bu kayıp sadece var olan müşterinizi etkilemez bu durumu gören potansiyel müşterilerinizi de rahatlıkla kaybedebilirsiniz. Böyle bir durumla karşılaşmamak için sırf sosyal medyada yer almak için sosyal medyada varlık göstermek yerine etkili bir sosyal medya yönetimi ile müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz ile iletişime geçebilir. Kurumsal kimliğinize uygun sosyal medya yönetimi ile insanların sorularına cevap verebilirsiniz. Bu iletişim taktiği marka sadakati oluşturmak açısından önemlidir ve iletişiminiz rahatlıkla satışa dönüşür.